Direct naar de inhoud

Startsein campagne ‘Den Haag pakt je in’

Lokale en kleinschalige ondernemers zijn de smaakmakers van de Haagse winkelgebieden. Toch doen steeds meer mensen hun aankopen online. Corona heeft deze ontwikkeling versneld, waardoor het voor lokale ondernemers soms moeilijk is hun hoofd boven water te houden. Op woensdag 24 november gaf Saskia Bruines (wethouder economie) het startsein voor de campagne ‘Den Haag pakt je in’ met de oproep om de inkopen voor de feestdagen vooral bij lokale ondernemers te doen.

Unieke producten, uitstekende service en hoge betrokkenheid bij winkelgebieden

Saskia Bruines: “De lokale boekhandel, kledingwinkel of groenteboer geven de Haagse winkelgebieden en wijken veel kleur. De winkelstraten met veel variatie en unieke producten zijn een aanwinst voor onze stad. Op deze plekken kent de lokale ondernemer z’n klanten goed en is er net meer tijd voor persoonlijk advies.’

Bewustwording Haagse consument

Het Haags Retailpunt ontwikkelde de campagne in opdracht van de gemeente Den Haag. De campagne is een van de voorbeelden hoe Den Haag vanuit het Sociaal-Economisch Herstelplan de bezoekerseconomie in coronatijd een stimulans wil geven. Nienke Veenstra van het Haags Retailpunt licht de campagne toe: “We hebben ondernemers uit 15 winkelgebieden gefotografeerd voor de campagne. Dit maakt de campagne persoonlijk en herkenbaar. Hiermee willen we bijdragen aan bewustwording van de Haagse consument dat ook zij het verschil kunnen maken door lokaal in te kopen voor de feestdagen.” De campagne is vanaf nu tot kerst te zien op allerlei plekken in de stad.

Promotiepakket campagne voor ondernemers

Ondernemers kunnen gratis promotiemateriaal van ‘Den Haag pakt je in‘ bestellen via www.denhaagpaktjein.nl. Dit zijn bijvoorbeeld stickers voor de winkelruit, posters, social media formats en cadeau-stickers. De beschikbare hoeveelheid promotiemiddelen is beperkt. Voor het bestellen van de producten geldt OP=OP.